Artístes

Borondo2

Borondo

gonzaloborondo.com

Gonzalo Borondo va néixer a Segovia l’any 1989. Va créixer la seva mare, que li va deixar pintar l’entrada de casa, i el seu pare, que passava hores fent de restaurador de Verges Maries i Crists. L’any 2003 es va traslladar a Madrid, on va reforçar la seva relació amb el món del graffiti. Més tard va començar a visitar l’estudi del seu “mestre” Jose Garcia Herranz, on va descobrir el plaer d’experimentar amb diverses tècniques i va estudiar grans artistes. També va estudiar en Acadèmies d’Art a Roma i a Madrid, tot i que mai va acabar els estudis. Amb només 18 anys va participar en el seu primer festival a Istanbul, i des de llavors ha estat fent exposicions individuals a ciutats com Roma, Madrid, París i Londres. Ha treballat pels espais públics de tota Europa, la seva galeria preferida.

Roc2

Roc Blackblock

www.rocblackblock.wix.com

Roc sempre s’ha expressat amb gargots i dibuixos. Està graduat en estudiat disseny gràfic i il·lustració, a més de ser tatuador autodidacta. Es defineix a ell mateix com a un il·lustrador “tot terreny”, ja que s’atreveix amb tots els formats: murs, pell, papers, teles, formats digitals, etc. Allò que busca l’artista és comunicar i expressar idees i conceptes, tant les dels clients, com les seves, o aquelles col·lectives.

Mohamed2

Mohamed Lghacham

https://lghacham.wordpress.com

Mohamed L'Ghacham (1993)   és un pintor i muralista de Mataró, originàri de Tanger (Marroc). Sempre interessat per les arts plàstiques, a l'institut descobreix el món del graffiti (on pinta sota el pseudónim d'Oiter)  i anys desprès es veu atret pels pintors més clàssics i el llenguatge que aquests utilitzen.  Actualment basa la seva obra en una barreja entre pintura i tècniques clàssiques amb el muralisme més contemporàni.

Jorge.Rodriguez.Gerada2

Jorge Rodriguez-Gerada

www.jorgerodriguezgerada.com

Jorge Rodriguez Gerada és un dels fundadors del Culture Jamming Movement a Nova York. Juntament amb altres artistes, recorria els carrers de la ciutat modificant les tanques publicitàries. Alteraven la semiòtica dels logos de les marques per crear comentaris satírics amb la societat i desafiaven la percepció cultural de les icones. Aquestes obres, nascudes d’una motivació social, qüestionen temes que l’artista ha viscut: la quantitat desproporcionada de publicitat introduïda en les zones minoritàries i la pèrdua de consciència ètica en les decisions estatals.
L’any 2002 l’artista es va moure a Barcelona, on va començar la seva sèrie “Identity Series”. L’obra va sorgir de la fascinació per la bellesa de les superfícies velles, de manera que l’artista combina fotos reals de zones anònimes per tal de qüestionar els controls imposats a l’espai públic, i l’ús i l’abús de cares icòniques per vendre’ns productes i idees. L’artista aplica la mateixa estratègia que la publicitat, com la posició i la mida, però amb la intenció de crear una contradicció poètica que s’esvaeixi amb la bellesa. “Identity Series” va iniciar amb un diàleg sobre art amb una comunitat local i més tard, aquests retrats transformaven la zona; residents anònims es van convertir en icones socials, donant així rellevància a la contribució individual a la comunitat i arribant fins al llegat que cada vida pot oferir.
L’artista dibuixa amb carbonet per la seva transparència i qualitat efímera, d’aquesta manera involucra la narrativa visual de la textura del mur en comptes de tapar­la. Aquests retrats temporals es deterioren gradualment, i així esdevenen una metàfora del deteriorament de la vida, de la fam, i de les coses que abans consideràvem importants. La creació de “Identity Series” també és un acte ambientalment sonor a la mercè del món natural, les peces es difuminen. El dibuix realista de la foto només és un aspecte de l’obra, ja que la importància recau en tot el procés sencer: creació, destrucció i memòria.

Sixe.Paredes2

Sixe Paredes

www.sixeparedes.com

Sergio Hidalgo Parades, més conegut com a Sixe Paredes, es caracteritza per l’expressió d’un univers propi a través de diverses disciplines en les seves obres. La seva trajectòria artística en el món del graffiti va començar a finals dels anys 80, i ha anat evolucionant i transformant­se fins a arribar a allò que és actualment: un univers abstracte de color dotat de formes i simbologies, que respira senzillesa i complexitat alhora.
A la meitat dels anys 90 va començar a experimentar amb l’escultura i la pintura, fins que el 1998 va veure la necessitat de tenir el seu propi taller, que li ha permès definir­se com a artista plàstic. La seva obra pictòrica és una mescla equilibrada entre figuratiu i abstracte, extremadament rica en sensibilitat. Els seus principals estímuls són les seves vivències en el paisatge urbà, la melancolia de la ciutat, les seves preocupacions per l’evolució i les conseqüències que comporta, la manipulació genètica, etc. Es tracta d’un romanticisme pel món que es queda enrere, les imatges que es perden en el temps.
Les seves influències es troben en el paisatge urbà, en la seva ciutat, Barcelona, i la seva cultura social popular. També expressa una forta influència de les cultures ancestrals, les cosmovisions i, sobretot, la natura, gairebé sempre present en tota la seva obra. Durant els últims anys també s’ha vist influenciat per les cultures andines i meso­ americanes, plenes de color, saviesa i misticisme. Una interconnexió transoceàcnica, de camí a un nou món d’abstracció psicodèlica multicolor. Sintetitzant el seu propi llenguatge pictòric i transmutant les formes originals cap a elements simbòlics més abstractes, reinventant així una nova idea de reconnexió ancestral.

Ethos

Ethos

www.claudioethos.blogspot.com

Ethos va néixer a São Paulo el 1982, on actualment viu i treballa. Va començar a deixar la feina pels carrers a l'edat de 15 anys, principalment feta pintura en aerosol, plàstica o rotuladors, que fins avui són les seves principals eines de treball. Molt influenciat per molts dels sospitosos habituals de l'escena brasilera, Os Gemeos, Vitche, Onesto i Herbert Baglione, l’estil d’Ethos ha pres el seu propi estil individual. Molts a São Paolo avui encara prefereixen la tècnica de la plantilla, o formen part de grans equips de pixaçao amb les seves pròpies signatures, però Ethos s’ha anat fent el seu propi nínxol entre els muralistes. Els seus murals a l'aire lliure a gran escala són menys impulsius que molts dels treballs d’art contemporani, però no menys impressionants. Es caracteritzen per ser conversions absoutament notables des del petit format, en bolígraf sobre paper, al formigó de la paret. La quantitat de detalls en els seu retrats a l'aire lliure ha captat l'atenció d'incomptables amants de l'art, dels seus companys i galeristes d'arreu del món. La seva inclinació per replicar a escala els detalls fins dels seus dibuixos a tinta i llapis sobre grans parets s'ha convertit en la seva identitat dins el muralisme contemporani.

Zozenimina

Zosen y Mina Hamada

www.zosenymina.com

Zosen i Mina Hamada són dos artistes visuals provinents d'Argentina i de Japó i residents actualment a Barcelona. La seva passió pel color i les formes lliures els va portar a col·laborar en murals de diversos formats. El seu repertori artístic abasta murals, pintures sobre tela, il·lustració, instal·lacions, serigrafia i autoedició de llibres. Els seus treballs conjunts es poden trobar en diverses ciutats d'Europa, Amèrica del Nord i del Sud i Japó.